Stop Motion Battle: Tony vs. Paul

Gefunden in den Tiefen YouTube’s.
Ein 5-minütiger StopMotion Film: Tony vs. Paul.

Besonders beeindruckend finde ich die Flugsequenzen. Die beiden sind wirklich bei jedem Foto gesprungen.

This entry was posted on Montag, Februar 5th, 2007 at 12:47 and is filed under Netz, Videos. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “Stop Motion Battle: Tony vs. Paul”

1. Paddy said:

Ich finde das gesamte Endprodukt einfach genial. Wieviele kreative Ideen da umgesetzt worden sind, und mit was für einer Qualität, einfach Top. Mich würde echt mal interessieren wieviele Stunden Arbeit dahinter stecken.
    Die Produzenten jedenfalls, sind einfach genial!

2. Florenz said:

Von der YouTube Seite:

A stop motion battle between two friends turned enemies.

Thanks for all the super nice comments! And since some questions keeps coming up, i thought I’d answer them.

1. The video took two months to film and edit.

[..]

3. Nothing is fake and no green screens were used. The only computer animated part was the letters falling on the page.

4. Yes, we really did jump all those times.

5. I edited it with Final Cut Pro

6. The camera we used was a Canon GL1 with both digital stills being taken, and footage being shot.

7. It was filmed in Massachusetts in the following towns: Arlington, Medford, Upton, Gloucester

Written & Directed by: Paul Cummings & Tony Fiandaca
    Starring: Paul Cummings & Tony Fiandaca
    Edited by: Paul Cummings
    Music by: Chris Donovan
    […]

3. » Stop Motion, die 2te auf Club Paradiso said:

[…] Wahrscheinlich inspiriert durch diesem Film, gepaart mit einem guten Schuss übermässiger Freizeit, haben sich die 3 Filmemacher Boris Tisjé, Kai Fitzer und “DJ” Tim Rappold daran gemacht einen eigenen Stop Motion Film zu drehen. Der Filmtitel ist noch ungewiss, laut Kai heisst er “Tanz der Zichte”, wobei Boris an “Florenz’ Traum” denkt. […]

Leave a Reply